2

中華民國台灣女童軍諾言、規律、銘言

諾言 Promise

憑我的真誠,

我願對上蒼和我的國家盡我的本份,

我願隨時幫助他人,

我願意遵守女童軍規律。

On my honor, I promise that I will do my best:

To do my duty to God and My country;

To help other people at all times;

To obey the Girl Scout Law .

 

規律 Laws


女童軍的榮譽是受人信賴的。A Girl Scout's honor is to be trusted.

女童軍是忠心的。A Girl Scout is loyal.

女童軍是助人的。A Girl Scout's duty is to be useful and to help others.

女童軍是一切人的朋友,是每位女童軍的姐妹。
A Girl Scout is a friend to all and a sister to every other Girl Scout.

女童軍是謙恭的。A Girl Scout is courteous.

女童軍是服從的。A Girl Scout obeys orders.

童軍是快樂的。A Girl Scout smiles and sings under all difficulties

女童軍是勤儉的。A Girl Scout is thrifty.

女童軍的言語、思想及行為是純潔的。
A Girl Scout is pure in thought, in word and in deed.







銘言 Motto

準備 Be prepared

日行一善 Do a good turn daily

人生以服務為目的 The greatest aim in life is to serve.

 

 

中華民國台灣幼女童軍諾言、規律、銘言

諾言:我願盡力愛國家,幫助他人和家庭

規律:1、幼女童軍是服從尊長的

          2、幼女童軍是不自私的

銘言:助人

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    BrownieAdvance 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()